Latvijā radīts saldējums šogad svin 50 gadu jubileju

Ar svētku garšu, iecienītu kokteiļu sastāvdaļām, krāsainās vafelēs un hokeja noskaņās – tie ir daži no kopumā 20 saldējuma jaunumiem, kurus “Food Union” komanda ir radījusi par godu Latvijas saldējuma rūpniecības 50. jubilejai.
03.05.2021. Portāls ZiniCenu.lv
 
©Food Union

Svinīgās saldējuma sezonas produktu izstrādē un jaunajās iekārtās investēti 820 000 eiro - no tiem 700 000 eiro ir paša uzņēmuma kapitāls, bet 120 000 eiro Eirofondu atbalsts. Visi jubilejas gada jaunumi ir izstrādāti “Food Union” Saldējuma kompetences centrā, Rīgā, lai iepriecinātu Latvijas patērētājus ar inovatīviem zīmolu “Ekselence”, “Pols”, “Tio” un “Jungle Pop” saldējumiem, kas pārsteidz no pirmā acu skatiena līdz pat pēdējam kumosiņam.

“Šogad aprit 50 gadi, kopš Latvijā sākusies industriāla saldējuma ražošana, kas šim sasaldētajam desertam piešķīra plašpatēriņa produkta statusu! Tās pirmsākumi meklējami 1971. gadā, kad “Rīgas piena kombinātā” darbu uzsāka pirmā saldējuma fabrika valstī - specializētas ražotne saldējuma masveida produkcijai Latvijas un kaimiņvalstu tirgiem. Šo gadu laikā vairākas pārtikas meistaru paaudzes ir radījušas un spodrinājušas tūkstošiem saldējuma veidu. Daudzi no tiem ir kļuvuši par patērētāju kopš bērnības iecienītākajiem, nozares ekspertu apbalvotākajiem un par augstākās kvalitātes etaloniem atzītajiem ne vien nacionālajā, bet arī starptautiskajā līmenī. Esam ārkārtīgi lepni, ka tautā mīlētais “Rīgas piena kombināts” ir stratēģiskas nozīmes kodols visā “Food Union” grupā, un mums ir iespēja uz tā bāzes attīstīt izcilā Latvijas saldējuma tradīcijas,” saka Irēna Holodnaja, “Food Union” vadītāja Latvijā.

Juliāna Juškeviča, “Food Union” mārketinga vadītāja turpina: “Cildinot 50 saldējuma izcilības gadus, 2021. gada saldējuma sezona bez šaubām būs vēsturiska. Tie ir lieli svētki ikvienam saldējummīlim - mūsu darbiniekiem, partneriem un visbeidzot patērētājiem. Kā pirmo jubilejas gadam veltītu dāvanu vēlamies prezentēt pēdējā piecgadē rekordlielu saldējumu skaitu - 20 jaunumus! Tie ir radīti, ņemot vērā vietējo patērētāju garšu īpatnības, aktuālākās tendences saldējuma pasaulē. Aicinām nogaršot visus un svinēt jebko ar saldējumu, jo tā ir neatņemama svētku sastāvdaļa”.

Šobrīd dalīšanās ar personīgiem iespaidiem sociālajos tīklos, piemēram, Instagram, Facebook, Tik-Tok un Twitter, ir daudzu patērētāju neatņemama dzīves sastāvdaļa. It īpaši populārs ir digitāls saturs par ēdienu. Tāpēc šosezon “Food Union” parūpējies, lai radītu saldējumus, kas pārsteidz ne tikai ar garšu, bet arī neordināru un stilīgu vizuālo izskatu. Lai arī kurš tas būtu - pie mums vēl nekad neredzētas donata jeb virtuļa formas saldējums, koši rozā un violetā vafeļu glāzīte vai saldējums ar tik “trakām” piedevām kā popkorns un čipsi - šie jaunumi ir tapuši, lai gozētos digitālo starmešu fotogrāfijās un video.

Saskandināt tagad var arī ar saldējumu! Tas kļuvis iespējams, uzņēmuma pārtikas tehnologiem iedvesmojoties no dzērienu pagatavošanas kultūras un integrējot miksoloģijas paņēmienus saldējumu ražošanas procesā. Rezultātā ir radītas sensacionālas garšu kombinācijas. Piemēram, viedākus gardēžus iepriecinās karameļu “Pina Colada” vai apelsīnu “Spritz” saldējums, bet gados jaunāku auditoriju - limonādes garšas un aprikožu vai meža zemeņu-arbūzu kokteiļu saldējums.

Šokolādes desertu iedvesmotas garšas modernā izpildījumā ir pieprasītas no sezonas uz sezonu. Tamdēļ arī šajā Latvijas saldējuma 50. jubilejas gadā ir radīti jaunumi, kuriem ir potenciāls saglabāt savu aktualitāti arī nākamajos gados. Krēmīgs plombīrs starp diviem šokolādes cepumiem vai bagātīgs šokolādes saldējums ar zefīriņiem, riekstiem un šokolādes mērci ir laikmetīgā klasika.

Saldējuma sezonas pilnbrieds ir vasarā, kad galdā tiek celtas sezonālas ogas un augļi. Šajā laikā nereti patērētājiem ir vēlme baudīt svaigāku garšu desertus. Tas pilnīgi noteikti būs iespējams, jo šovasar saldējumu klāsts ar sulīgām piedevām būs īpaši plašs. Arbūzs ar meloni, aprikoze ar rabarberu, meža ogas, mango, apelsīns, ananāss, dzērvenes ar brūklenēm un plūmes piešķirs saldējumiem svaigākas notis.

Turpinot produktu iepakojumu pielietot ne vien praktiskos nolūkos, bet arī kā pilnvērtīgu komunikācijas un patērētāju lojalitāti veicinošu kanālu, “Food Union” šai saldējuma sezonai radīja divus limitēta apjoma iepakojuma dizainus. Tie rotās uzņēmuma leģendārākā saldējuma zīmola “Pols” produktus, par kuriem plašāka informācija sekos jau drīzumā.

“Food Union” ir lielākais piena pārstrādes uzņēmums Latvijā, kā arī vadošais saldējuma ražotājs Baltijas valstīs. “Food Union” grupa apvieno trīs lielākos piena pārstrādes un saldējuma ražošanas uzņēmumus Latvijā - “Rīgas piena kombināts”, “Valmieras piens” un “Rīgas Piensaimnieks” (pievienots “RĪGAS PIENA KOMBINĀTS” 2020. gada februārī), lielāko saldējuma ražotāju Igaunijā “Premia” un “Premia” Lietuvā, lielāko saldējuma ražotāju Dānijā “Premier Is” un saldējuma piegādes servisa uzņēmumu “Hjem Is”, saldējuma ražotāju Norvēģijā “Isbjørn Is” un saldējuma piegādes servisa uzņēmumu “Den Norske Isbilen”, saldējuma ražotāju Rumānijā “Alpin57Lux”, saldējuma ražotāju Baltkrievijā “Ingman Ice Cream” un Krievijā “Hladokombinat No.1”. 2018. gadā “Food Union” atvēra divas piena produktu un bērnu pārtikas ražotnes Ķīnā. 2019. gadā “Food Union” grupa Eiropā sasniedza EUR 277 miljonu apgrozījumu. “Food Union” grupā nodarbināti vairāk nekā 3100 cilvēku.

 
 
Tiem, kas patlaban ir aktīvi darba tirgū, ir cerības uz algas pielikumu. Arī darbaspēka trūkums gandrīz visās nozarēs patlaban rada spiedienu uz darba devējiem paaugstināt algas, Dainis Gašpuitis, SEB bankas ekonomists