Pieaug pieprasījums pēc preses izdevumiem hobiju izkopšanai

Pērn būtiski pieaudzis pieprasījums pēc specializētajiem izdevumiem - dažādu žurnālu pielikumiem, kas veltīti noteiktai aktuālai tēmai, apkopojot informāciju koncentrētā veidā.
18.01.2021. Zini Cenu
 
Žurnāli, ZiniCenu ©F64 Nora Krevneva

Latvijā pieaug pieprasījums pēc izdevumiem, kas ne tikai apmierina nepieciešamību pēc informācijas, bet arī ļauj izkopt savas zināšanas, hobijus vai saturīgi pavadīt brīvo laiku, atzina mazumtirdzniecības franšīzes tīkla "Narvesen" pārvaldošā uzņēmuma SIA "Narvesen Baltija" valdes priekšsēdētāja Dace Dovidena.

Viņa norādīja, ka pērn būtiski pieaudzis pieprasījums pēc specializētajiem izdevumiem - dažādu žurnālu pielikumiem, kas veltīti noteiktai aktuālai tēmai, apkopojot informāciju koncentrētā veidā: kā uzturēt vai iekopt dārzu, pagatavot interesantus ēdienus, radīt Ziemassvētku noskaņu mājās un tamlīdzīgi.

"Šādu speciālizdevumu tirāžas un pieprasījums pēc tiem ir būtiski lielāks par regulāro žurnālu tirāžām, kas liecina, ka cilvēki daudz labprātāk izvēlas saņemt informāciju koncentrētā veidā, izvairoties no visa liekā, bet ikdienā uzzināt aktualitātes digitāli, par to nemaksājot papildus," sacīja Dovidena.

Vienlaikus viņa atzīmēja, ka kovid laiks ir ieviesis korekcijas arī citās preses izdevumu jomās. Piemēram, palielinājies pieprasījums pēc izdevumiem bērniem, krustvārdu mīklām, hobiju un interešu izdevumiem. Tas, Dovidenas ieskatā, saistīts ar to, ka cilvēki vairāk ir kopā ar ģimeni, mēģinot aizpildīt laiku, ko agrāk veltīja citām aktivitātēm ārpus mājas.

Tomēr ikdienas laikrakstu pārdošanas apjoms pēdējo gadu laikā samazinās, atzīmēja Dovidena. "Te gan jāmin būtiska nianse: mazinās pieprasījums pēc nacionāla mēroga dienas laikrakstiem, ko nevar teikt par reģionālo presi - izdevumi, kas iznāk reizi nedēļā, divās nedēļās vai mēnesī, ir svarīgs informācijas kanāls, caur kuru ar vietējiem iedzīvotājiem komunicē gan vietējās pašvaldības, gan citas organizācijas, tāpēc arī lasītāju interese ir lielāka," viņa sacīja.

Dovidena arī pārliecināta, ka neatkarīgi no formāta pats galvenais ir piedāvāt aktuālu, interesantu saturu, sekojot pircēja interesēm un dzīves cikla posmiem - bērns, jaunietis, jauna ģimene, nobriedis pieaugušais, pensionārs.

"Interesanta un, jāteic, neaizpildīta niša patlaban ir preses izdevumi bērniem un jauniešiem. Kaut arī pieņemts uzskatīt, ka jaunākā paaudze visu informāciju iegūst digitāli, nelielas tirāžas tomēr varētu būt aktuālas, bet tikai kombinācijā ar tiešsaistes piedāvājumu. Tieši bērni un jaunieši ir tie, kuri jau tuvākajos gados lielā mērā noteiks drukātās preses likteni, un šobrīd būtu īstais laiks veidot šīs auditorijas paradumus un interesi par drukāto presi," teica Dovidena.

 
 
Tiem, kas patlaban ir aktīvi darba tirgū, ir cerības uz algas pielikumu. Arī darbaspēka trūkums gandrīz visās nozarēs patlaban rada spiedienu uz darba devējiem paaugstināt algas, Dainis Gašpuitis, SEB bankas ekonomists