Pētījums: kas veicina cilvēku vēlmi iepirkties e-veikalos?

Interneta veikalu auditorija pēdējā gada laikā ir gandrīz dubultojusies, kopējam pircēju skaitam pieaugot no 40% 2020.gada martā līdz 75% 2021.gada martā.
11.04.2021. Portāls ZiniCenu.lv
 
©pexels.com

Strauji pieaudzis arī e-veikalu skaits, jo ikviens komersants meklēja veidus, kā sekmīgi turpināt savu uzņēmējdarbību. Iepērkoties interneta veikalos, pircēji novērtē vietnes lietojamību, klientu servisu un piegādes iespējas un ātrums, un šie faktori visvairāk ietekmē klientu vēlmi veikt atkārotu pirkumu konkrētajā e-veikalā, liecina pētījuma, ko veikuši konkursa "E-komercijas zvaigzne 2021" rīkotāji, dati.

Pētījuma dati liecina, ka 58% e-veikalu klientu iepirkšanās internetā laikā visvairāk novērtē vietnes lietojamību - viegli saprotamu preces iegādes procesu -, tikpat lielai daļai aptaujāto (58%) būtiska ir klientu servisa kvalitāte un ātras atbildes saņemšana, savukārt 46% iedzīvotāju svarīga ir skaidrība par pasūtījuma statusu un progresu.

Jo kvalitatīvāki ir šie faktori, jo lielāka iespēja, ka klients veiks atkārotu pirkumu konkrētajā e-veikalā. Tāpat lielu lomu atkārtota pirkuma veikšanā spēlē arī piegādes izmaksas (svarīgi 56% aptaujāto) un piegādes ātrums (53%), kā arī daudzveidīgas norēķinu iespējas (42%).

Interneta veikala vizuālo tēlu un dizainu kā vienu no motivējošiem faktoriem atkārtota pirkuma veikšanai min 16% Latvijas iedzīvotāju. Lielākā daļa aptaujāto (58%) uzskata, ka vietnes dizaina būtiskākais uzdevums ir palīdzēt ātrāk atrast nepieciešamo un orientēties mājaslapā, 46% atzīst, ka atbilstošs dizains palīdz ātrāk atrast svarīgāko informāciju, savukārt 16% novērtē dizaina nodrošinātās papildu interakcijas iespējas.

Lai noteiktu labākos e-veikalus, pirmo reizi Latvijā tiek rīkots konkurss "E-komercijas zvaigzne 2021".

"E-komercijas nozare piedzīvoja ārkārtīgi strauju izrāvienu, un tā turpina attīstīties, tāpēc redzam, ka šis ir īstais brīdis novērtēt pašreizējos e-veikalu panākumus un iedvesmot tos, kas tirdzniecību internetā vēl nav uzsākuši. Konkursā ir desmit dažādas kategorijas, lai katrs uzņēmums spētu atrast sev piemērotāko un lai žūrija varētu sniegt objektīvu vērtējumu, vērtējot tos elementus, kas iepirkšanās procesā klientam šķiet būtiskākie - lietojamība un kvalitāte, saprotams dizains un mūsdienīgas inovācijas," skaidro konkursa "E-komercijas zvaigzne 2021" žūrijas priekšsēdētājs aģentūras "Element Digital" vadītājs Arnis Jēkabsons.

Konkursa apbalvošanas ceremonijā tiks godināti labākie e-veikali katrā no desmit kategorijām, savukārt Grand Prix ieguvējs saņems īpašu balvu - stikla kausu, ko izgatavojis latviešu stikla mākslinieks un dizainers Artis Nīmanis. Konkursa partneris "Scandiweb" visiem finālistiem nodrošinās ielūgumus uz e-komercijas konferenci "eCOM360".

Konkurss "E-komercijas zvaigzne" pirmo reizi norisinās 2021.gadā, un tā mērķis ir izcelt labākos e-komercijas uzņēmumus Latvijā desmit dažādās kategorijās, vērtējot trīs galvenos kritērijus: e-veikala lietojamību, dizainu un inovācijas.

 
 
Tiem, kas patlaban ir aktīvi darba tirgū, ir cerības uz algas pielikumu. Arī darbaspēka trūkums gandrīz visās nozarēs patlaban rada spiedienu uz darba devējiem paaugstināt algas, Dainis Gašpuitis, SEB bankas ekonomists