Ziemas riepas varētu kļūt arī par deficītu

1.decembrī ir obligāta prasība mašīnām braukt ar ziemas riepām. It kā vēl ir laiks tiem autovadītājiem, kuri attapsies pēdējā brīdī. Jārēķinās, ka laicīgi var arī nedabūt riepas, jo var būt deficīts, kā arī cenas kāps, vēsta ReTV.
21.09.2021. Portāls ZiniCenu.lv
 
©Mārtiņš Zilgalvis/F64

Pirms gada vidējā cena vienai ziemas riepai bija aptuveni 33 eiro; tagad šī cena ir jau 42 eiro. Tātad - par četrām riepām pirms gada maksājām 132 eiro, tagad būs jāšķiras vismaz no 168. Iemesls - ļoti sadārdzinātie transporta izdevumi un arī izejvielas, stāstīts Emīla Višķera sagatavotajā sižetā.

“Ja mēs paskatāmies, kā ir attīstījusies piegādes izmaksas no Āzijas, tad no pagājušā gada sākuma līdz šim brīdim - 1000 riepu piegāde uz Latviju ir sadārdzinājusies par 10 000. Tad viegli sarēķināt, ka uz vienu riepu tas ir septiņi, desmit eiro, atkarībā no izmēru riepas, cik konteinerī var ielikt,” pauž Mārtiņš Grīnbergs, “Goodyear” tirdzniecības vadītājs Baltijas valstīs.

Vairumtirgotājiem, līdz ar to arī gala pircējam nākas un nāksies saskarties ar daudz ilgāku laiku, lai sagaidītu preci. “Iepriekš konteineris no Ķīnas peldēja apmēram mēnesi, šobrīd ir daži konteineri, kas peld pat trīs mēnešus,” atzīst Oskars Krampāns, “Autoriepu nams” direktors.

Auto riepu tirgotāji ReTV Ziņām stāsta, ka šobrīd lielāks deficīts ir budžeta klases jeb lētākām riepām, bet piegādes dēļ var drīz trūkt arī citu klašu riepas. “Tur apmēram viss iet kā domino efektā. Ja šobrīd sāk trūkt tās lētās riepas, tad cilvēki sāk izvēlēties no lielajiem ražotajiem lēto līniju, šo riepu arī sāk trūkt. Ja šo riepu sāk trūkt, tad attiecīgi cilvēks sāk skatīties uz vidus segmentu, kur arī sāk riepas mazāk palikt, pēc tam arī aiziet uz premium, un premium pagaidām problēmu nav,” skaidro Oskars Krampāns.

“Atsevišķos izmēros deficīts parādīsies, un cilvēkam vienkārši, ja viņš gribēs šogad uzlikt jaunas riepas un ja redzēs, ka tas, ko sākotnēji bija domājis pirkt, nav vairs pieejamas, skaidrs, ka viņam būs jāpakāpjas pa pakāpienu uz augšu,” pauž Mārtiņš Grīnbergs.

 
 
Tiem, kas patlaban ir aktīvi darba tirgū, ir cerības uz algas pielikumu. Arī darbaspēka trūkums gandrīz visās nozarēs patlaban rada spiedienu uz darba devējiem paaugstināt algas, Dainis Gašpuitis, SEB bankas ekonomists