Mazumtirdzniecības apgrozījums martā Latvijā pieaudzis par 3,2%

Latvijas mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums šogad martā, pēc kalendāri koriģētajiem datiem, salīdzināmās cenās pieaudzis par 3,2% salīdzinājumā ar 2020.gada attiecīgo periodu, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati.
04.05.2021. Portāls ZiniCenu.lv
 
©pexels.com

Tostarp pārtikas preču mazumtirdzniecībā bija pieaugums par 2,1%, nepārtikas preču mazumtirdzniecības apmērs, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 3,6%, bet autodegvielas - par 4,9%.

Salīdzinot ar 2020.gada martu, kas bija pirmais mēnesis, kad bija novērojama Covid-19 ietekme uz mazumtirdzniecību, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos - par 41,7%, informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos - par 41,2% un mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā - par 37,4%.

Vienlaikus apgrozījums samazinājās apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā - par 16,4%, farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā - par 12% un mazumtirdzniecībā stendos un tirgos - par 6,5%.

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, šogad martā salīdzinājumā ar pagājušā gada martu pieauga par 4,6%.

2021.gada martā, salīdzinot ar februāri, pēc sezonāli koriģētiem datiem, salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 6,9%.

Tostarp pārtikas preču mazumtirdzniecībā bija kāpums par 1,8%, nepārtikas preču mazumtirdzniecības apmēri, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 16,1%, bet autodegvielas mazumtirdzniecība samazinājās par 1,7%.

Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā - par 36,1%, apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā - par 26,3% un metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā - par 25,2%.

2021.gada martā, salīdzinot ar februāri, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 20,3%.

 
 
Tiem, kas patlaban ir aktīvi darba tirgū, ir cerības uz algas pielikumu. Arī darbaspēka trūkums gandrīz visās nozarēs patlaban rada spiedienu uz darba devējiem paaugstināt algas, Dainis Gašpuitis, SEB bankas ekonomists